Wednesday, March 26, 2014

Misteri MH370 : Pandangan Berbeza Dari Seorang Pakar, DAN, Mimpi Seorang Ustaz ...


Artikel penuh :

Malaysia plane crash CIA conspiracy: Analyst

An analyst has cast doubt on the authenticity of the reported crash of Malaysian passenger jet in the Indian Ocean, touting CIA’s conspiracy in the mishap.

In an article for the Press TV website, Gordon Duff said the aircraft, operated by Malaysia Airlines, was equipped “with controls in place that allow the CIA to remotely pilot the plane in case of emergency.”

In a press conference in Kuala Lumpur earlier on Monday, Malaysian Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak cited new satellite information indicating the ill-fated plane had flown "to a remote location, far from any possible landing sites."

Meanwhile, Malaysia Airlines has sent a text message to relatives of people on board Flight MH370 that the plane went down in the Indian Ocean with no survivors.

Duff said, “What we are certain of is that in light of today’s announcement, a series of seemingly plausible rationales for what we really know to have been utterly impossible are being concocted.”

China has also demanded that Malaysia hand over data that show the missing Malaysian passenger jet crashed in the Southern Indian Ocean.

“We know the media has never addressed simple technical issues that a simple ‘fact check’ on Google could have rectified.  Did they lie on purpose? Did someone tell them to lie?” wrote Duff.

Flight MH370 with 239 passengers and crew vanished from radar screens early on March 8, less than an hour after taking off from Kuala Lumpur on a scheduled flight to Beijing.

At least 150 Chinese citizens were on board the missing plane.

KA/NN

(Klik gambar untuk perbesar)

Terjemahan, dari blog "We Care For Ummah" :

Nahas Kapalterbang Malaysia Konspirasi CIA : Penganalisis

Seorang penganalisis telah menimbulkan keraguan berkenaan kesahihan kemalangan yang dilaporkan terhadap pesawat penumpang Malaysia di Lautan Hindi, mengatakan wujudnya konspirasi CIA dalam kemalangan itu.

Dalam satu artikel untuk laman web Press TV, Gordon Duff berkata pesawat yang dikendalikan oleh Malaysia Airlines dilengkapi "kawalan yang mana membolehkan CIA untuk menerbangkan pesawat itu dari jauh jika berada dalam kes kecemasan."

Dalam sidang akhbar di Kuala Lumpur awal Isnin, Perdana Menteri Malaysia Datuk Seri Najib Tun Razak memberitahu maklumat  baru satelit menunjukkan pesawat malang itu telah terbang "ke lokasi yang jauh, jauh dari mana-mana kemungkinan tempat pendaratan."

Sementara itu, Malaysia Airlines telah menghantar mesej teks kepada saudara-mara semua yang berada di atas kapal Penerbangan MH370 dan mengatakan bahawa pesawat telah terjunam di Lautan Hindi dan tiada yang terselamat.

Duff berkata, "Apa yang kita pasti adalah berdasarkan pengumuman hari ini, satu jalan cerita yang direka dan ianya seolah-olah munasabah dan apa yang kita benar-benar tahu menjadi benar-benar mustahil sedangkan ianya palsu."

China juga menuntut supaya Malaysia menyerahkan data yang mana menunjukkan pesawat penumpang Malaysia yang hilang itu terhempas di Selatan Lautan Hindi.

"Kita tahu media tidak menangani isu-isu teknikal mudah yang mana mudah untuk 'fakta itu diperiksa' di Google yang mana boleh diperbetulkan. Adakah mereka berbohong dengan sengaja? Adakah seseorang memberitahu mereka supaya berbohong?" Tulis Duff.

Penerbangan MH370 dengan 239 penumpang dan anak kapal hilang dari skrin radar awal 8 Mac, kurang satu jam selepas berlepas dari Kuala Lumpur untuk penerbangan berjadual ke Beijing.

Sekurang-kurangnya 150 warga China berada di atas kapal terbang yang hilang itu. - Press TV


DAN, Adakah Mimpi Ini Benar Dan KEBETULAN?



Ikuti pengalaman Ustaz Manzil bermimpi MH370. 

Assalamualaikum.. Semalam, saya tidak bercadang kemana-mana ekoran seharian menahan sakit akibat gout. Sekitar jam 11 malam, sahabat lama saya (Fadli) datang ke rumah bersama adiknya. Tujuan mereka datang adalah kerana pinta saya ikhtiarkan mengubati Pak Cik mereka yang mengalami masalah sihir. Kalau orang lain memang saya akan menolak. Tapi bila mengenangkan si Fadli ni kawan lama saya sejak dari darjah 1 dan kami pernah susah-senang bersama ketika bujang dulu, maka saya terima perlawaannya. Diringkaskan cerita, saya pulang ke rumah jam 3:10 pagi.


Lapar pulak perut saya bila sampai di rumah. Maka saya ajak isteri menemani saya makan di luar, di restauran yang hanya 2 kilometer dari kediaman kami. Sekitar jam 4 pagi, kami sudah ada di rumah. Mungkin kerana terlampau penat, saya terus lena sebaik saja kepala menghempas bantal.

Sebelum tidur, memang saya selalu bacakan Al-Kautsar 11 kali dan kemudian nyatakan seperti ini, “Ya Allah, kalau ada sesuatu untukku/pesakitku/penyakitku/apa saja, kau tunjukkanlah.” Entah kenapa malam tu saya terniat MH37O……

Saya melihat 2 pesawat terbang di udara. Sebuah adalah MH370 dan saiz kapal yang satu lagi lebih kecil berbanding MH370 tetapi bukan jenis kapal terbang tempur. Kapal terbang yang satu lagi itu juga bukan jenis pesawat komersial. Pada pendapat saya yang tidak arif tentang model kapal terbang, saya andaikan itu adalah pesawat persendirian.

Kedua-dua kapal itu terbang rendah di persisiran pantai yang kedudukan geografinya berbatu-batu besar. Saya kira pantai sebegitu bukan destinasi pelancongan kerana persisirannya membahaya untuk didiami.

Saya kemudian diperlihatkan suasana yang berlaku dalam kapal terbang MH370. Dari ruang penumpang, saya lihat masing-masing cemas di tempat duduk masing-masing. Melilau saya berjalan di dalamnya mencari krew penerbangan. Rupanya pramugari dan pramugara duduk di ruang belakang dan ruang depan berdekatan almari simpanan makanan. Ada dua bayi yang saya lihat menangis sambil ditenangkan ibu masing-masing. Mereka seolah-olah diberi amaran untuk tidak beralih dari tempat duduk. Wajah mereka ketakutan sama sekali.

Saya berjalan menuju ke ruang kemudi. Memang pelik bila saya lihat Kapten kapal dan pembantunya berhempas pulas menekan suis-suis yang ada dan cuba memusing stereng kawalan. Sepertinya, kapal terbang itu dikawal secara auto. Cemas wajah kedua-dua juruterbang tersebut.

Tiba-tiba, saya rasakan kapal terbang itu melencong ke kiri dan naik tinggi secara mendadak. Berhempas pulas Kapten cuba mengawal stereng pandu namun tiada apa-apa kesan. Tidak semena-mena kapal itu turun menjunam, kemudian terbang stabil membelah lautan. Saya terdengar suara di corong radio.

“You don’t ever try to change the route. There are no chance to turn back to your country. We control everything, we knew what you done inside.”

("Kamu jangan sesekali cuba menukar laluan. Tidak ada harapan berpatah balik kenegara kamu. Kami mengendalikan segala-galanya, kami tahu apa kamu lakukan didalam." - terjemahan oleh pemblog)

Pemandangan saya ditarik keluar dari luar kapal terbang MH370. Saya seperti terbang di awan-awangan melihat kedua-dua pesawat di permukaan lautan yang saya tidak tahu namanya. Tiba-tiba, saya lihat pesawat yang satu lagi melepaskan sesuatu ke depan yang kemudian turun menjunam ke air sehala laluan MH370.

Kemudian, ruang air yang ditimpa ‘benda’ itu membuahkan letupan yang amat besar. Kapal terbang MH370 kemudian melalui ruang tersebut dan disedut ke dalam air dari ekor pesawat. Kelihatan ruang air di bawahnya berputar. Kapal terbang MH370 menjunam ke dalam air dari bahagian ekornya. Beberapa kali ia berpusing sebelum hilang dari pandangan.

Pesawat yang satu lagi melencongkan arahnya ke kiri dan terbang membelah awan. Saya masih di situ, memerhati kejadian yang tak pernah saya lihat dalam hidup. Sebaik saja air pusaran hilang, saya lihat dua serpihan besi terapung-apung di permukaan air. Serpihan itu terumbang ambing mengikut gelombang ombak yang ganas.

Saya tidak tahu apa yang berlaku pada nasib penumpang di dalam MH370.. Menitis air mata bila melihat kejadian itu. Tiba-tiba saya tersedar dari tidur… Termenung saya memikirkan mimpi yang dialami.

Saya berharap itu semua hanyalah mainan tidur dan sangat-sangat berharap kesemua penumpang di dalam MH370 masih hidup.. Sama-samalah kita berdoa akan keselamatan mereka. Amin.

::: Arkib Blog :::

Pedoman Hidup

Pelbagai Berita Hiburan & Pengetahuan

Portal Berita 'Pakatan Harapan'

::: Penyokong Pakatan Harapan :::

Lawatan Ke Blog Ini

Kunjungan Mencari Fakta dan Kebenaran, bermula 12 Disember 2013

KENAPA HANYA BANGSA MELAYU SAHAJA YANG PERLU MENGINGATI SEJARAH NEGARA?

Melayu dikhianati?

Hati Awang semakin hari semakin ditoreh-toreh oleh tuntutan pelbagai pihak bukan Melayu yang bersikap terlalu rasis selepas Pilihan Raya Umum ke-12. Kita boleh tafsir apa sebabnya. Awang tidak mahu mengulas panjang kali ini, cukup sekadar disiarkan semula petikan kenyataan seorang pemimpin MCA, Tun Tan Siew Sin pada 30 April 1969 (dipetik daripada buku Khalid Awang Osman dan pernah diulas Ridhuan Tee Abdullah) untuk renungan kita semua.

"Orang Melayu menerusi UMNO bermurah hati melonggarkan syarat-syarat dalam undang-undang negara ini sehinggakan dalam masa 12 bulan selepas kemerdekaan, 90 peratus penduduk bukan Melayu menjadi warganegara. Ini berbeza dengan keadaan sebelum merdeka di mana 90 peratus daripada mereka masih tidak diiktiraf sebagai rakyat Tanah Melayu walaupun hampir 100 tahun hidup di bawah pemerintahan penjajah. Sebagai membalas kemurahan hati orang Melayu, MCA dan MIC bersetuju meneruskan dasar memelihara dan menghormati kedudukan istimewa orang Melayu dan dalam masa yang sama mempertahankan kepentingan-kepentingan sah kaum lain".

Sebelum itu, seorang pemimpin MIC Tun V.T Sambanthan pada 1 Jun 1965 pernah berkata:

"Pada tahun 1955 kita telah memenangi pilihan raya dengan majoriti yang tinggi, selanjutnya mendapat kemerdekaan dalam masa dua tahun kemudian. Dalam jangka masa itu, kita terpaksa berbincang dan menangani pelbagai perkara termasuk soal kewarganegaraan. Persoalannya di sini, apakah yang dilakukan oleh orang Melayu memandangkan kita bercakap menyentuh perkauman?

Apakah yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Melayu?

Mereka mempunyai 88 peratus daripada pengundi menyokong mereka. Apakah yang mereka putuskan mengenai isu kewarganegaraan? Jika kita lihat di serata negara Asia dan Asia Timur, kita akan mendapati kaum India tidak akan diterima di Ceylon dan juga tidak diterima di Burma. Sama halnya dengan kaum Cina, mereka tidak diterima di Thailand, Vietnam, Kemboja dan di negara-negara lain. Apakah bantuan berhubung kewarganegaraan yang mereka peroleh di semua wilayah tersebut?" Di Burma, seperti yang kita semua sedia maklum, kaum India telah diusir keluar, di Ceylon mereka tidak diberikan taraf warganegara seperti juga di Burma. Saya tahu dan anda juga tahu. Apa yang sedang berlaku di Malaya? Di sini kita mendapati pemimpin Melayu berkata, ''Kita akan menerima mereka sebagai saudara, kita akan berikan mereka sepenuh peluang untuk meneruskan kehidupan di negara ini, kita akan beri mereka peluang untuk menjadi warganegara".

Seterusnya pada tahun 1957, dengan tidak mengambil kira kebolehan berbahasa (Melayu) ribuan orang India, Cina dan Ceylon menjadi warganegara. Seperti yang saya nyatakan, saya amat bernasib baik kerana dilahirkan di negara ini. Di manakah anda boleh berjumpa bangsa yang lebih prihatin, bersopan-santun dan tertib selain daripada bangsa Melayu. Di manakah anda boleh mendapat layanan politik yang baik untuk kaum pendatang? Di manakah dalam sejarah dunia? Saya bertanya kepada anda. Ini adalah fakta. Siapakah anda untuk menjaga keselamatan kami? Saya adalah kalangan 10 peratus kaum minoriti di sini. Tetapi saya amat gembira di sini."


Persoalannya, kini apakah pengorbanan Melayu dikhianati oleh kaum lain?

-Awang Selamat-

SUMPAH MELAYU

SUMPAH MELAYU

WASIAT RAJA-RAJA MELAYU

WASIAT RAJA-RAJA MELAYU